СУЧАСНА МЕДІАОСВІТА
І ГРОМАДЯНСЬКА ЖУРНАЛІСТИКА
Як варто сприймати різні повідомлення у ЗМІ та соцмережах? Як допомагає у цьому критичне
мислення у молоді та дорослих? Що таке медіаосвіта вдома, у школі та у
позашкільному навчанні? На ці та інші запитання шукали відповіді молоді
учасники дискусійного прес-клубу на тему «СУЧАСНА МЕДІАОСВІТА І ГРОМАДЯНСЬКА
ЖУРНАЛІСТИКА» під час цікавого і пізнавального позакласного заняття з нагоди
декади педагогічної творчості. Це гуртківці програми позашкільної освіти «Точка
зору» Центру дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міськради, восьми-
та 6-класники 136-ї харківської школи.
Сьогодні завдяки сучасним технологіям ми
стали більш розвинутими. А от здатність до філософського осмислення подій, що
відбуваються довкола нас, маємо активніше розвивати. Бо сучасні інформаційні технології, вплив теленовин і соцмереж не
повинні заміняти собою людську природу гармонійної творчої особистості.
На думку Олександра Васильцова, запрошеного до участі в
прес-клубі в якості незалежного медіаексперта, вчителя історії та правознавства,
який представляє громадське телебачення «ФЕСТ-ТV», сучасна медіаосвіта і громадянська журналістика є
гармонійно пов’язаними між собою. І в цьому переконалися учасники дискусії,
досліджуючи цікаві матеріали із найстарішої газети Харківщини «Трибуна трудящих»,
університетської преси і не тільки.
З
погляду науковців
Ще у 2016-му Президія
Національної академії педагогічних наук України схвалила нову редакцію
Концепції впровадження медіаосвіти в Україні. Наведу основні її аспекти. Стрімкий розвиток у сучасному світі
інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа потребує
цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування
ними. Майбутнє суспільство все більше спиратиметься на
інформаційно-комунікаційні технології. Загострення потреби розвитку медіаосвіти зумовлено
необхідністю протистояти зовнішній інформаційній агресії та руйнівній
зарубіжній пропаганді. У цих умовах медіаосвіта стає фундаментальною складовою
інформаційної безпеки країни, відіграє стратегічну роль у вихованні патріотизму
молоді, формуванні української ідентичності. Медіаосвіта має стати одним з
головних чинників забезпечення відкритості освіти щодо сучасних швидко
змінюваних знань і наближення змісту освіти до потреб повсякденного життя
людини.
У багатьох країнах медіаосвіта функціонує як
система, що стала невід’ємною частиною загальноосвітньої підготовки молоді, масових
інформаційних процесів. Вона є
складовою гарантування конкурентоспроможності економіки, нерозривно пов’язана з
розвитком демократії в умовах інформаційного суспільства.
Що ж являє собою сьогодні поняття «Медіаосвіта» ? На думку
науковців-розробників Концепції із Національної академії
педагогічних наук України (https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosviti-v-ukraini-nova-redaktsiya/), медіаосвіта — це частина
освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури,
підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною
системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно,
телебачення), так і новітні (комп’ютерно опосередковане спілкування, інтернет,
мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних
технологій.
Леонід Гапєєв,
керівник гуртка «Точка зору» Центру дитячої та юнацької
творчості № 5 Харківської міськради, член Національної спілки журналістів
України
Комментариев нет:
Отправить комментарий