вторник, 3 марта 2020 г.




СУЧАСНА МЕДІАОСВІТА
І ГРОМАДЯНСЬКА ЖУРНАЛІСТИКА

Як варто сприймати різні повідомлення у ЗМІ та соцмережах? Як допомагає у цьому критичне мислення у молоді та дорослих? Що таке медіаосвіта вдома, у школі та у позашкільному навчанні? На ці та інші запитання шукали відповіді молоді учасники дискусійного прес-клубу на тему «СУЧАСНА МЕДІАОСВІТА І ГРОМАДЯНСЬКА ЖУРНАЛІСТИКА» під час цікавого і пізнавального позакласного заняття з нагоди декади педагогічної творчості. Це гуртківці програми позашкільної освіти «Точка зору» Центру дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міськради, восьми- та 6-класники 136-ї харківської школи.

Сьогодні завдяки сучасним технологіям ми стали більш розвинутими. А от здатність до філософського осмислення подій, що відбуваються довкола нас, маємо активніше розвивати. Бо сучасні інформаційні технології, вплив теленовин і соцмереж не повинні заміняти собою людську природу гармонійної творчої особистості.
На думку Олександра Васильцова, запрошеного до участі в прес-клубі в якості незалежного медіаексперта, вчителя історії та правознавства, який представляє громадське телебачення «ФЕСТ-ТV», сучасна медіаосвіта і громадянська журналістика є гармонійно пов’язаними між собою. І в цьому переконалися учасники дискусії, досліджуючи цікаві матеріали із найстарішої газети Харківщини «Трибуна трудящих», університетської преси і не тільки.
З погляду науковців

Ще у 2016-му Президія Національної академії педагогічних наук України схвалила нову редакцію Концепції впровадження медіаосвіти в Україні. Наведу основні її аспекти. Стрімкий розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними. Майбутнє суспільство все більше спиратиметься на інформаційно-комунікаційні технології. Загострення потреби розвитку медіаосвіти зумовлено необхідністю протистояти зовнішній інформаційній агресії та руйнівній зарубіжній пропаганді. У цих умовах медіаосвіта стає фундаментальною складовою інформаційної безпеки країни, відіграє стратегічну роль у вихованні патріотизму молоді, формуванні української ідентичності. Медіаосвіта має стати одним з головних чинників забезпечення відкритості освіти щодо сучасних швидко змінюваних знань і наближення змісту освіти до потреб повсякденного життя людини.
У багатьох країнах медіаосвіта функціонує як система, що стала невід’ємною частиною загальноосвітньої підготовки молоді, масових інформаційних процесів. Вона є складовою гарантування конкурентоспроможності економіки, нерозривно пов’язана з розвитком демократії в умовах інформаційного суспільства.
Що ж являє собою сьогодні поняття «Медіаосвіта» ? На думку науковців-розробників Концепції із Національної академії педагогічних наук України (https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosviti-v-ukraini-nova-redaktsiya/), медіаосвіта — це частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп’ютерно опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.
Леонід Гапєєв,
керівник гуртка «Точка зору» Центру дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міськради, член Національної спілки журналістів України











Комментариев нет:

Отправить комментарий