УРОКИ ЩАСТЯ
ПОЧИНАЮТЬСЯ
ІЗ ВЛАСНИХ
РОЗДУМІВ ?
Напевно, кожен з нас хоче бути щасливим в особистому і сімейному житті, в
улюбленій справі, на роботі, під час навчання, і не тільки ? Про те, як цього
можна досягти з точки зору різних наук та життєвої практики, дискутували і
докладніше дізналися учасники гуртка «Точка зору» Центру
дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міськради
під час літніх шкільних канікул. А допомогла у цьому запрошена гостя Ольга
Широка, яка представляє громадські організації «Ф.А.К.Э.Л.-П.О.Р.Т.О.С.» та «Тверезу Україну». Вона у якості досвідченого експерта
досить простою та зрозумілою мовою для підлітків розповіла присутнім про
сучасні наукові дослідження та їхні практичні результати на тему щастя.
Також найбільш ініціативні учасники інтерактивного
заняття (Тетяна Непочатова, Ростислав Турков, Ярослав Гридасов) отримали свої
призи: грамоти, медалі, газети, оригінальні ручки для написання сюжетів...
А тепер пропоную трошки поміркувати на
дорослі теми.
Наскільки суспільство і держава сьогодні
готові до впровадження аспектів щастя і позитиву в сучасному освітньому процесі
України та в інших країнах світу? Індія, Непал, Бутан… Де діє Міністерство
Щастя? Для охочих, зацікавлених і небайдужих можна почитати про це в інтернеті,
адже вміння осмислювати інформацію з різних джерел та втілювати у життя цікаві
ідеї теж підвищують рівень щастя в кожного з нас.
Тепер запропоную таку тему для роздумів: як
співіснують негатив і позитив у сучасному житті кожної людини? Як сприймати
некоректну поведінку з боку посадових осіб у соціумі, коли з подібними
проблемами ми стикаємося досить часто? Як захищати гармонійний розвиток
власного «я» у подібних ситуаціях? Ця своєрідна міні-гра під час інтерактивного
заняття теж є непоганим поштовхом для подальших роздумів у реальному житті.
Поки одні починають активно про це говорити,
мовляв, новій українській школі потрібна щаслива самореалізація особистості
учня, ми на практиці робимо це. Як то кажуть, не словами, а справами доводимо
ідею необхідності пізнання і самовдосконалення для кожного. Адже щаслива
особистість має навчитися вільно та критично мислити, щоби сформувати власну
точку зору на актуальну тему. Ось так просто, для початку…
Уроки щастя, напевно, починаються з кожного з
нас. Ще наодинці вдома? Коли ми можемо поміркувати над власними думками і
вчинками, чи не так? А ще з вміння працювати над собою, бути коректними у
висловлюваннях та чесними перед собою у власних вчинках. Тому варто подумати
про це і деяким посадовцям, які обіймають ті чи інші державницькі посади,
починаючи з освіти, соціальної сфери, і продовжуючи різними державними
органами. Адже некоректні висловлювання на адресу когось із нас з боку деяких
осіб «при владі» можна дослідити з точки зору етики поведінки та правових норм.
Втім, після певного самоосмислення дійшов іншої думки: коріння проблеми,
напевно є глибшим, тобто внутрішнім психологічним… Тут варто сформулювати для
себе 2-3 прості запитання, як психологічно реагувати на поведінку чиновників,
яка не завжди є коректною? Це не лише елементи міні-гри, але й цілком реальні
ситуації сучасного життя.
Для початку варто запроваджувати певні невеличкі
дослідження на совість і людяність для тих, хто обіймає різні посади у школах,
дитячих садках та інших закладах соціальної сфери. Втім, уроки щастя є
короткими хвилями позитиву. Тому акценти нині зроблено на тому, як уникати
будь-яких конфліктів. Втім, аби нікого не образити можемо застосувати один
секрет спілкування із посадовцями: замість реплік-оцінок можна залишити
запитання…
Леонід Гапєєв,
керівник гуртка «Моя майбутня
професія» Центру дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міськради, член
Національної спілки журналістів України
Комментариев нет:
Отправить комментарий